کد خبر 1649349
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
سیدعطاالله مهاجرانی

عطاء الله مهاجرانی از وزارت امورخارجه خواست تا متن پیام‌های آمریکا و رهبران کشورهای اروپایی به ایران پس از ترور شهید هنیه را منتشر کند، تا چهره مزورانه و خدعه گر آنان بیش از پیش آشکار شود.

به گزارش مشرق، وزیر فرهنگ دولت اصلاحات طی یادداشتی در روزنامه اعتماد با بیان اینکه پس از شهادت اسماعیل هنیه، ایران به صراحت اعلام کرده بود که انتقام خون مهمان شهید خود را خواهد گرفت نوشت:

بلافاصله تلفن‌های رهبران اروپایی و پیام‌های مکتوب امریکا از طریق سفارت سوییس آغاز شد. امریکا و اروپا همکلام بودند و به ایران توصیه کردند که دست نگه‌دارید تا در غزه آتش‌بس اعلام شود. بدیهی است اگر آتش‌بس در غزه اعلام می‌شد، موجب حفظ جان فلسطینی‌ها و از جمله رزمندگان حماس و جهاد اسلامی بود که امری قابل قبول بود. بدیهی است که رییس‌جمهور با مشورت رهبری به رهبران اروپایی و امریکا پاسخ داده باشد. اما نه تنها آتش‌بس اعلام نشد، بلکه شاهد کشتار بیشتر فلسطینی‌ها در غزه و رفح و حتی کرانه غربی و توسعه تجاوز اسراییل به لبنان و بمباران ضاحیه و شهادت سید حسن نصرالله و دیگر فرماندهان حزب‌الله و از جمله سردار نیلفروشان بودیم.

وی اما در ادامه پیشنهاد داد: به نظرم وزارت خارجه برای عبرت‌آموزی از تجربه تلفن‌های رهبران اروپایی و یادداشت‌های امریکا، برای نشان دادن چهره مزورانه و هویت منافقانه و خدعه‌گر همه آنان متن این مذاکرات را اگر هم به صلاح نداند، منتشر کند و دراختیار کشورهای دوست ایران و حماس قرار دهد. یا چنان‌که در دنیا مرسوم است بخش‌هایی از این مذاکرات دراختیار روزنامه‌نگاران قرار گیرد،کاری که وزارت خارجه امریکا از طریق نیویورک تایمز انجام می‌دهد!

گفتنی است این اظهارات مهاجرانی از آن رو مهم به نظر م‌ رسد که جریانی در داخل تا چندی پیش از عملیات وعده صادق 2 بارها بر ضرورت مذاکره با امریکا و اروپا در رابطه با رژیم صهیونیستی تاکید کرده و راه حل مقابله با این رژیم خبیث را نه مقاومت که صرفا مذاکره آنهم از موضع ضعف ارزیابی می‌کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
    10 0
    کار رسانه ای هنوز جا نیفتاده
    • US ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
      10 16
      باز ایشون زبان باز کرد
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
    12 1
    گاهی اوقات حس می کنم چرا به این صهیونیست ها سگ میگوئیم چون سگ خصوصیات زیادی دارد و شرف بر این ها دارد
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
    8 4
    راه حل این رژیم نابودی کامله ان شا الله اگر شجاعتش را داشته باشید محور مقاومت را تنها نگدارید .. و البته مومنین باشند خداوند بارها گفته عده کم مومنان را بر تعداد زیاد کفار میروز خواخد کرد ...
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
    18 9
    حرف منطقی و درستی به نظر میرسه
  • عبدالله IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
    7 7
    اونهایی که گفتند بجای حمله تلافی جویانه باز هم مذاکره کنیم از بن و اساس فاسد و لکه ننگی در کشور هستند. که فقط باید مجازات شوند.
  • US ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
    8 11
    دیگه همین مونده این مهاجرانی نظر بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس